11-vragen boost voor ondernemers in Amersfoort, Baarn, Soest.

Het cruciale aspect van uw bedrijf? Marketing. U bent geen ondernemer in de dienstverlening, handel of industrie. U bent als ondernemer in feite de marketeer van uw product of dienst. U kunt alleen groeien en meer geld verdienen, als u uw boodschap juist kunt overbrengen. Zo niet, blijft u worstelen, hard werken en ondermaats presteren.

Beantwoord stap-voor-stap de volgende 11 vragen tot in detail. In dit proces creëert u uw meest doeltreffende marketing basis. Zo kunt u uw ideale klant aantrekken en meer geld verdienen.


Stap 1: Bewustzijn ondernemer.

Vraag 1. Wat drijft UZELF?

Krijg eerst uw eigen gaven en talenten duidelijk. En besef dat mensen u goed zullen betalen als u deze met hen deelt.

  • Waarmee heeft u mensen eerder echt geholpen?
  • Als het niet om geld zou gaan, wat zou u dan doen met uw tijd?
  • Wat heeft u eerder gedaan waarvan u echt gelukkig werd?
  • Wat voor specifieks heeft u eerder gedaan waarover iemand meer wilde weten?

Het gaat er in eerste instantie alleen om wat u drijft en wat impact maakt.


Stap 2: Doelgroep analyse en segmentatie.

2. WIE is uw ideale klant?

Met wie communiceert u? Als u een beeld schetst van uw ideale klant, wie zou die persoon PRECIES zijn?

  • Waar wonen ze? In Amersfoort, Baarn of Soest, in de regio, in Nederland?
  • Wat is het meest belangrijk voor hen?
  • Waaraan besteden zij hun geld?
  • Hebben zij genoeg geld om u goed te betalen?
  • Wat voor levenservaring en opleiding hebben zij?
  • Wat willen zij echt?
  • Wat doen zij voor de lol?
  • Hoe zien zij hun toekomst?

Richt uw boodschap direct op deze persoon. Ontwikkel een relatie. Begrijp alles. Maak het persoonlijk.


Stap 3: Waarde propositie.

Men betaalt alleen voor uw product of dienst als het een voordeel of oplossing biedt. Ofwel, breng plezier of neem pijn weg. Bijvoorbeeld, marketing voor kleding is gericht op hoe het u beter laat lijken. Terwijl zelfhulp is gericht op wegnemen van pijn. Maak hen achtereenvolgens bewust van wat er is, van patronen en van uw verhaal. En van wat er mogelijk is met uw aanbod.

3. Wat is het bij hun BEKENDE probleem?

Het gaat om het erkennen van BEKENDE problemen. Focus op wat zij WILLEN. Niet op wat u denkt dat zij nodig hebben.

Onbekend: U zit vast in een negatief financieel patroon.
Bekend: U bent gestrest omdat u uw rekeningen niet kunt betalen.

Onbekend: U heeft negatieve overtuigingen over uw voorkomen.
Bekend: U bent depressief over uw uiterlijk.

Onbekend: U heeft een gebrek aan openheid rondom liefde.
Bekend: U bent gefrustreerd omdat u niet de juiste partner kunt vinden.

Dit lijkt misschien vanzelfsprekend, maar dat is het niet. Vraag hen wat hun grootste uitdagingen zijn. En van welke specifieke problemen zij wakker liggen. En, “Waarom klopt u bij mij aan?” Wees daarna open voor de kansen die zich aandienen.

4. Hoe beïnvloedt dit bekende probleem hun leven in negatieve zin?

Zorg voor besef van het gevolg en identificatie: “JA, dat is precies wat er met mij gebeurt.”

Voorbeeld: De stress die u ervaart omdat u uw rekeningen niet kan betalen, houdt u ’s nachts wakker.

Voorbeeld: U voelt zich slecht over uw uiterlijk. Dit is dodelijk voor uw zelfvertrouwen en een liefdevolle relatie.

Wek een diepe, krachtige emotie op. Zorg dat de juiste mensen veel sneller “JA!” zeggen. Door hun probleem te erkennen zonder te oordelen, bouwt u ook vertrouwen op.

5. Wat gebeurt er als zij niets veranderen?

Help hen beseffen dat ze vast zitten in een patroon. Leg aan hen uit wat er blijft gebeuren als zij geen actie ondernemen. Mensen veranderen pas als ze zich ongemakkelijk voelen.

Voorbeeld: U zult nooit een liefdevolle relatie vinden.

Voorbeeld: U zult niet de vrijheid hebben om te reizen.

Dit is hun “wake-up call”. Een gevoel van urgentie is essentieel. En u toont zich de expert die de gevolgen begrijpt.

6. Wat is uw verhaal over wat er daarentegen ook mogelijk is?

Als u het juist doet, verlangen ze nu naar meer. Vertel een authentiek en geloofwaardig verhaal dat vertrouwen wekt. Laat zien dat u net als hen bent. Geef hoop. Verhalen die tot actie bewegen, hebben de volgende aspecten:

  • Achtergrond informatie over uzelf die een persoonlijke link maakt.
  • Een punt in uw leven waarop u zelf worstelde met iets in relatie tot uw dienst. En wat u heeft gedaan om te veranderen.
  • Opmerkelijke prestaties, certificeringen of trainingen.
  • Uw opvattingen over service en integriteit.
  • Uw passie, drijfveer en visie.

Maak een “long list” met de feiten. De poëzie volgt later vanzelf. Als u alle punten raakt, zal men denken “WAUW! Ik wil weten wat dit bedrijf/deze persoon aanbiedt.”

7. Wat gebeurt er met hun leven, als zij uw product of dienst gebruiken?

Mensen baseren hun verwachtingen op het verleden. Ze weten alleen dat wat ze weten… Dus u moet hen helpen beseffen wat er mogelijk is. Stel uzelf de volgende vragen:

  • Wat zijn de duidelijke voordelen die men ervaart als men mijn dienst afneemt?
  • Wat gebeurt er in hun leven als het probleem weg is?
  • Wat kunnen ze verwachten van uw product of dienst?

Voorbeeld: Zodra u mijn geheim kent, krijgt u welvaart.

Voorbeeld: Als u investeert in mijn dienst, ervaart u de doorbraak in uw zelfvertrouwen.

8. Wat zijn na de voordelen de eindvoordelen?

Kijk naar de vorige voorbeelden:

Voorbeeld: Zodra u mijn geheim kent, krijgt u welvaart en heeft u de sleutel naar het leven van uw dromen.

Voorbeeld: Als u investeert in mijn dienst, ervaart u de doorbraak in uw zelfvertrouwen naar uw gewenste liefdesrelatie.

Onthoud dat men dichter bij plezier wil zijn. En verder van pijn. Schets dus het grotere plaatje: Liefde, Geluk, Vrijheid, etc.

9. Wat is uw onweerstaanbare aanbod met extra bonussen?

Nu zijn ze klaar om JA te zeggen. Of het is volstrekt duidelijk dat uw aanbod niet voor hen is. Zo kunt u door met de juiste kandidaten. Uw aanbod aan hen moet duidelijk zijn, gedetailleerd en vol voordelen. Begin met de vraag: “Hoeveel geld wil ik verdienen met elk aanbod?” Werk daarna terug van wat u wil naar wat u heeft te geven om veel en meer waarde te bieden.

  • Wat is de waarde in Euro’s van mijn tijd per uur?
  • Hoeveel tijd en geld kost mijn gehele aanbod, inclusief reizen, communicatie, inkoop, etc.?
  • Kan ik mijn tijd anders waarderen als ik (deels) via telefoon of Skype werk?
  • Kan ik audio of video van een deel van de ervaring maken om als bonus aan te bieden?
  • Kan ik zaken die ik toch al heb gemaakt als extra bonus in de strijd gooien?
  • Wat kan ik snel en gemakkelijk toevoegen of verbeteren aan mijn aanbod?

Als u alle delen van uw aanbod heeft, dan kan een bestelformulier uw klanten helpen inzicht te krijgen in de totale waarde. Ook zijn opties als een abonnement of strippenkaart een goed middel om mensen nog sneller te binden.

10. Hoe kunt u een waarborg voor uw aanbod geven?

Studies tonen aan dat garanties op tevredenheid uw verkoop drastisch kunnen verbeteren. Het voelt misschien eng, alleen het is wel sterk aan te raden een 100% tevredenheidsgarantie te bieden.

Voorbeeld: Garantie op basis van een bepaalde periode, bijvoorbeeld 30 dagen.

Voorbeeld: Garantie op basis van specifiek resultaat, bijvoorbeeld verdubbeling van inkomen, zich gelukkiger voelen, etc.

Voorbeeld: Geld terug zonder vragen.

Zodra u dit niveau van vertrouwen in uw eigen aanbod voelt, kunt u verbazingwekkende sprongen voorwaarts maken.


Stap 4: Testimonial klanten.

11. Wat hebben anderen die net als uw ideale klant zijn over u gezegd?

Testimonials zijn een van de meest waardevolle marketing tools. Succesvolle testimonials zijn:

  • Voordeel gedreven met tastbare resultaten.
  • Van mensen die uw ideale klant vertegenwoordigen.
  • Authentiek en oprecht.

Om de juiste citaten te verzamelen, moet u het antwoord op de vraag formuleren in de vraag zelf.

Voorbeeld: Hoe hebben Lize’s producten u geholpen stress los te laten en gemoedsrust te creëren?

Voorbeeld: Kunt u in een paar woorden vertellen hoe uw bedrijf is gegroeid als gevolg van Pascal’s adviezen?

Verzamel testimonials bij elke kans die u krijgt. Zorg wel voor schriftelijke toestemming van elke referent. Zo kunt u hun testimonial overal gebruiken.

 

Doeltreffende marketing voor ondernemers in Soest, Baarn en Amersfoort.

Duidelijkheid is van cruciaal belang voor uw business. En duidelijke, doeltreffende marketing is gewoon het stellen van de juiste vragen. Zodra u uw antwoorden duidelijk heeft, kunt u aan uw juiste boodschap werken. Gaat u vandaag aan de slag?

Heeft dit artikel over uw marketing basis – in de serie over online marketing – u geholpen? Geef dan hieronder uw reactie. Interessant? Lees ook meer artikelen over online marketing voor MKB’ers in Soest, Baarn en Amersfoort:

Of lees op Wikipedia meer over vermarkten.

 

Recommended Posts